Konditionsträning, check!

Jo visst sörru så blev det idag för lilla Teddan! Vi körde lite kondition/intervall träning längs banvallen. Han känds väldigt pigg och fin, dock det vanliga stumheten i munnen till en början men efter ett tag så fattade han att det inte blev lika jobbigt om han gick på tygeln så på hemvägen travade han på fint på tygeln! Han har en tendens att han hänger sig på yttertygeln men jag släpper den helt då så att det inte finns något att hänga i och det svarar han fint på!

Känns så himla skönt att det har lossnat nu! På onsdag ska jag rida lektion för Ina och jag är taggad till tusen! T och P kommer och kollar också, jag tror att T kommer bli positivt överaskad:)

Teddy trivs som fisken i vattnet i fårhagen! Han har hittat sin plats i flocken och är hur glad och pigg somhelst, men kan inte tror att han är 17 år fyllda inte! Idag kom Lollo till stallet när Teddan stod inne i boxen och vilade lite och hon tyckte han hade blivit mycket smalare sen hon såg han sist och att han verkligen såg pigg och fräsch ut så det är ju väldigt roligt att höra!

Imorgon tänkte jag kanske tömköra med lite bommar på marken, det blir nog fint som snus det, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Tina

Tömkörning gillar vi!! Det ska bli så kul att se hur hans er ut. Pussa honom i från mig och så ses vi på onsdag.

kram

T

2010-07-23 @ 23:08:15
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0