Hingst!?

Idag blev Teddy en hingst! Meya kom ut ur hagen och fick syn på Prezident och började tokbrunsta! Teddy blev helt galen och skulle fram och upp på Meya! Herregud säger jag! Och hela skritturen så lekte han hingst och blåste upp sig och hade sig, gammelgubben! Tillslut va han så tokig så att han tilloch med blv rädd för sig själv! Han hoppade runt och blev rädd för löv och kor, ja herregud jag kunde inte göra annat än skratta!

Det är fantastiskt vad en häst kan bli pigg av att få arbeta med något varje dag vare sig det är ridpass, tömkörning eller bara mental träning. Fjordingar är ju renrasiga arbetshästar så dom måste få arbeta för att må bra! Eller ja jag vet att det gäller Teddy iaf:) I love him my horse! Det är fantastiskt vad mycket vi har gått igenom under alla våra år tillsammans! Aldrig någonsin ska jag försvinna från dig igen, kära vän!



Kommentarer
Postat av: Tina

Han är för tokig i alla fall den lilla pållen!!! Är han verkligen 17 år, han måste ha dragit bort 10, för så där var det länge sedan han höll på. (ler) Fodret kanske hjälper också till. Är det där hans box? Vad fin den är i så fall!! Kommer och inspekterar vilken vecka helst nu.... då du, oj oj oj vad jag ska syna honom i sömmarna!!!

Kram på er!

Tina

2010-07-22 @ 23:05:43
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0