Barbackaritt!

Ojoj vilken värme vi har här i landet, eller iaf Rimbo:) Och med värme kommer även bromsen:( INTE lika kul tycker jag och Teddy! Men vi begav oss ändå ut på en skogstur nu innan jag åkte till jobbet. Det kändes underbart att rida på Teddy igen efter 6 år!

Jag red enbart med sits och skänkel, gjorde mycket tempoväxlingar då jag tror han har ridits i mycket undertempo, fast det vet jag ju inte, han kan ju bara varit lat och påverkad av sommarvärmen också förstås. Men tillslut så fick jag honom mellan hand och skänkel någorlunda iaf så det finns hopp! Han gick på väldigt fint när han märkte att jag gav honom mycket eftergift när han sökte sig neråt, så då tackade han mig genom att ge mig en riktigt trevlig trav! 

Jag ska höra med Ina om hon har lust att ta an oss någon dag på ridbanan, men det tror jag inte hon har nått emot. Efter ridturen så svampade jag av Teddy och strechade och linimentade benen innan jag släppte ut honom i hagen. Han verkar trivas otroligt bra i våran underbart stora fina hage. Han tycker att Bullen är liiiiite äcklig då hon jagar bort han hela tiden, men han kommer nog snart ledsna och säga ifrån på skapen om jag känner Teddy rätt, visst T? A jag är iaf otroligt glad över att han är hemma hos mig idag och om ett par månader så ska ni få se en fint musklad fjording som är ett antall kilo lättare;)  

Kommentarer
Postat av: Tina

Jo du nog kommer han att ledsna på henne! Jag glömde och säga det till dig att du ska låta honom gå på, men du kommer ihåg hur han ska ridas, så jag behöver inte säga det. Hehehehe. Ha så kul med honom, och försök att få med dig Linus upp.

2010-07-12 @ 09:23:19
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0