Ännu en totalt kokhet dag!

Men det blåser mycket så lite skönare var det allt idag. Vi tackar för det lilla men det skuller verkligen behövas en rejäl åskskur!!!!!!!!!!!! Fast inte i natt helst när jag jobbar för då kommer jag bli hiskilit rädd:)

Idag tog Teddan och jag en sväng på banan, vilket inte gick sådär himla bra... Han har lite svårt med att orka bära upp sig, så nu tror jag att jag tänker läga upp min ridning såhär att jag rider han ute i skogen rakt fram och försöker få igång han på så vis så att han kan bygga lite muskler och sen tömkör jag han på banan. Ska prova rida med ett hackamore för att se om munsituationen blir bättre men  jag måste övervakas av antingen Birgitta eller Ina då det blir lätt att man hänger i hackamoret och då blir det¨inte bra!

Förövrigt så skulle jag mäta Teddys vikt med ett såklallat viktband men bandet gick inte runt han så ja han väger någonstans 650 kg kanske... Då kan vi snacka om fet fjording! Jaja han går ju i svält hagen nu så det blir väl lite bättre då kanska. Kan ju inte rida allt för hårt just nu heller med tanke på att han har sån övervikt, måste få ner han i vikt innan vi kan börja köra på hårdträning!

Jag har suttit och spanat i nya Höökskatalogen och sett vintertäcken som jag vill köpa.









Just nu lutar det mer åt det blå/röda men jag måste åka till hööks och klämma och känna innan jag bestämmer mig. Mina stallkamrater skrattar åt mig när jag ska klä på min fjording så mycket kläder men han kommer vara helrakad och INTE gå på fri tillgång på mat i hagen och då fryser man faktiskt varesig man är fjording eller fullblod sådet så, tro det eller ej så är Teddan frusen av sig:) Min fina porslinshäst:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

lita inte på måttbandet åk och väg han på en riktig våg

2010-07-15 @ 13:43:58
URL: http://annalisatheresias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0