Mission Inposslible

Igår var det totaltsnö kaos i Rimpan, det toksnöade (gör det fortfarande) men jag trotsade vädergudarna och klädde på både mig och Teddy massa kläder och red ut rundan runt Ekeby. Teddy är såååå pigg nu för tiden så när man kortar tyglarna står han bara och hoppar på stället! travar gör han i ett friskt tempo, han blir dock lite stark så att jag vade mycket på att korta och länga traven utan att springa iväg, för att få honom at lyssna. När vi kom till banvallen så sträckte vi ut i hen härlig galopp men det var tokmycket snö på banvallen så Teddy fick kämpa lite och tyckte det var kämpigt så vi saktade av till skritt och skritta sista biten av banvallen.

På vägen hem efter galoppen var han kanonfin och lyssnade otroligt fint på tempoväxlingarna, jättekul! Det känns så himla bra nu. Jag måste bara få honom md rakriktad, han hänger tag i vänster tygeln, jag får snacka med Angelica om det:)

Ne nu ska jag ta den dagliga påklädnings fighten med min dotter... suck, sen drar vi till granngården och stallet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0