Back in the saddle!

Så nu är julen så gott som över och nu finns det mer tid för att ma nska kunna rida plus att vädret är mildare, vilket uppskattas! Så idag var jag och min ädle springare ut på en lugn tur runt Ekeby med mycket skrittjobb varvat med lite trav. Jag kände lite på hur han svarade åt sidorna genom att göra skänkelvikningar över vägen och lite öppnor, han var väl sisådär road av det och koncetrationen var inte på max, Men första traven vi tog var han helt lösgjord och elastisk i steget! Sen tog piggheten(?) över och det blev mycket halvhalet för att han skulle gå i det tempot jag ville:)

Idag hämtade jag förövrigt ut mitt schabrak och mina lindor jag ropade hem på tradera så jag tänkte ta mig till något ridhus någon dag och ev ta med mig Nattis eller Marre eller rentutav båda två:) Så att man kan få någon som fotar oss:) Kanske kan slå ihop det med Marres "ridlektion" hon ville får utav mig. Ridlektion och ridlektion blir det ju inte eftersom kvinnan kan rida men hon ville ha lite tips på hur man rider just Teddan dårå. Hmm har kommit på att det känns väldigt underligt att skriva rida Teddan eftersom jag känner en kille som kallas Teddan så det blir lite annan mening i orden för mig... Så ska nog sluta skriva rida Teddan:) Hahaha.

Veckan som kommer kommer att bjuda på dressyr, lite styrkepass i snön, ev ett ridhusbesök då. Skulle även vilja klämma in ett ridhusbesök där jag rider över lite bommar och ev något sött litet hinder:) Det var ett tag sen nu. Ja vi får se vad som händer och sker helt enkelt:)

Hoppas ni nu får en god fortsättning på det nya året som närmar sig med stormsteg!

Kommentarer
Postat av: Pucko

Ridhusbesök låter spännande =)

Det går att ordna!!!

2010-12-27 @ 22:46:26
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0