Söndag

Nu är allt som vanligt igen. Jag är hemma! Eller förresten, allt är inte som vanligt. Tack vare Fanny så är min bloggdesign fixad! Vad tycks?

Helgen har varit bra hemma hos svärföräldrarna i väsby och Teddy hade varit snäll mot Angelica så det är ju bra! Dessvärre hade det varit ett mindre kaos i stallet med hopsläpp som inte funka, skadade hästar, rymmande åringar och en valack som tror han är hingst! Ja detta resulterar i lite omorganisation i stallet och ev bygge av 2 st uteboxar! Ozzy kan INTE gå med ston så han måste in i stallet så till en början får han låna Teddys box eftersom jag inte stallar in förns 1 oktober (Pga för mycket bete i våra hagar) och 1 åring måste stå inne pga av allergi. Och Ozzy ooch åringen ska egentligen stå på lösdrift så dom har inga boxar så ja det blir lite omorganisation i stallet och BW stackarn sliter sig i håret då det såklart inte är gratis att bygga uteboxar.... Ja det rör på sig.

Idag skrittade jag och Angelica ut tillsammans lilla skogsrundan. NeeNee behövde lite lugnare ridning då han hade rejsat järnet i det misslyckade ihopsläppet... Men det var mysigt och trevligt! Skritt är väldigt underskattat faktiskt tänk om man hade tid att skritta 2-3 pass typ 2 gånger i veckan, men man har ju inte den tiden tyvärr:( Jag ska försöka få till långa skritturer någon gång ibland iaf. LOVAR!

Tycker inte att det finns så mycket mat i hagen men Teddy och resten av gänget i fårhagen går där med sina stora magar, det är helt galet. Därför måste jag vänta med att stalla in Teddy då stallhagen är proppfull med mat men just nu går det hästar där som förhoppningsvis betar ner MYCKET!

Nej nu ska jag sörja lite över AIK´s förlust:( Men det var fan rätt åt domarjäveln, skit ska skit ha!

Kommentarer
Postat av: Christin

Vad fint det blev! ;) Tjusiga bilder på Teddy och familjen! Kram på er!

2010-08-30 @ 12:35:11
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Pucko

Riktigt fin blogg =)



Och kaos kan jag hålla med om att det var!!! Hoppas de löser sig snart med allting i stallet, känns så rörigt nu igen..

2010-08-31 @ 00:10:18
URL: http://livetmedpucko.se
Postat av: Tina

Superfint blev sidan! Ni verkar ha mycket roligt i stallet, bra stämming, vilket betyder så mycket för trevnaden för alla. Saknar er mycket! Kram

2010-09-01 @ 23:12:20
URL: http://www.hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0