Ojoj Dåligt...

Ja uscha vad dålig uppdatering jag har, men jag får väl skylla på nattjobb, stallmöte och massa andra aktiviteter. På Teddy fronten ligger det till såhär: I torsdags så longerade jag Teddy så att jag ansträngde han lite på vetrinärens inrådan för jag skulle se om han hostade vid anstränging. Teddy hostade till 1 gång i skritten redan, men jag provade att trava och galoppera lite och då hostade han inget, men jag lät honom vila i 2 dagar iaf, då jag tänkte att han kanske var i sluttampen på hostan. Så idag så tömkörde jag honom för att se om det kom någon hosta. Teddy var otroligt pigg och gjorde lite bocksprång och diverse krumbukter:) Jag skrittade igång honom ca 10 minuter än så länge inget hostande! Började travjobba honom lite och då efter ca 5-10 minuters travjobb hostade han lite:( Fortsatte yttligare ca 10 minuter för att se om det kom yttligare hostningar men icke... Så mystiskt... Skrittade av honom ca 20 min och då hostade han heller inget.

Teddy fick stå i boxen efter tömkörningen så Nattis lovade att släppa ut honom i hagen sen igen innan hon åkte hem. Så när  hon är i stallet så hör hon hur Teddy hostar när han står i boxen... Men ingen han hade ingen feber idag heller... Bestämde mig för att låta vetrinären komma och titta på Teddy då det var några andra som skulle ha ut vetrinären, men sen så fick jag reda på att dom inte skulle ha ut vetrinären längre då deras häst hade blivit mycket bättre, så jag bestämde mig för att låta det gå ett par dagar och se om hostan ger med sig. Alla andra hästar som har hostat är nu hostfria så det känns ju som om det ska ge med sig på Teddy oxå men det kanske tar någon dag extra för honom. Men är han inte hostfri om 2 dagar så ringer jag vetrinären så får han komma och kolla på honom... A det är inte kul detta.. Teddy har ju ingen feber, äter och dricker som han ska och är super mega pigg och glad så ja jag vet inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0