OH my GOD!

Vilken natt!!!! Jag har nog nästan aldrig varit med om nått sådant hemskt åskoväder!!! Blixtrarna haglade över oss och lös upp hela Rimbo säkert var 3 sekund! Det small som utav bara helvete över oss och jag som är livrädd för sånt! Och regn... det regna till dess förbannelse alltså! Oh my säger jag bara.. Hoppas det inte blir något sådant väder igen...

Igår var det relativt fint väder under hela min jobbdag, och sen när jag kom till stallet började det regna... SÅKLART! Men det var bara att bita i det sura äpplet och gå ut på ridbanan det! Började med lite tömkörning men Teddy var på ett riktigt rethumör så det slutade med att jag var tvungen att hoppa upp och rida för att få honom att böja igenom sig. Det blev mycket skrittjobb med fokus på att få med ytterdelen. Teddy tyckte till en början att det var otroligt jobbigt men lossnade efter ett tag. Och efter att jag gjort lite galoppfattningar och tempväxlingar var han riktigt fin i traven. Måste erkänna att motivationen inte var på topp igår så det blev bara ca 40 minuters jobb på banan, sen gav jag upp i regnet... Men det kändes rätt bra ändå.

Sen efter stallet så Drog jag och Angelica hem och skulle ha myskväll med Thaimat och film eftersom våra sambos var i stora skuggan på rockkonsert. Men det slutade med att Angelica fick åka och hämta dom i danderyd då dom inte ville vara kvar tills Iron Maiden skulle spela eftersom dom var totalt dyngsura och frös som attans, klenisar! :) Så dom kom hem lagom till glassen och filmen så där satt vi 4 och mumsade glass och kollade på love in the air, mycket trevlig avslutning på dagen!

Nu ska jag jobba hela dagen sen ska jag åka till stallet och skura innan jag få komma hem till in underbara familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0