Halmfest!

Det var det Teddy hade igår! Halmfest! Eftersom vi precis har skurat ur stallet och ska måla så har vi inget torvströ i boxarna just nu, och igår ville jag att Teddy skulle få komma in och få vila så jag köpte 2 halmbalar av BW och halmade upp lite grann och jisses så glad han blev!:) Jag la på honom ett fleecetäcke, så stod han där och mös i halmen:)


Teddy hostade mer igår, men har ingen feber. Han hade 37.4 igår när jag tempade ska upp idag också och tempa. Han är pigg och glad och äter och dricker som han ska så det känns skönt iaf! Men nu hörde Christin med Cosmo av sig (hon var 1 av dom som hade sommarhästar här) Cosmo har hostat ett par gånger!!! Men det måste vara en luftburen smitta eftersom det började nere i stohagen och sen fick Teddy symptom som står i fårhagen som ligger himlans långt ifrån stohagen och varken jag, eller Teddy har haft någon direktkontakt med några av stona eller viceverse... Och sen uppvisar då Cosmo symptom som stod i valack hagen och där är det samma sak, ingen kontakt med några andra hästar än dom han gått i hagen med... A smittskyddsvetrinären är ju kontaktad och vet om läget så vi följer ju hans direktiv nu och hoppas att detta snart blåser bort! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0