Filmmys!

Yes nu sitter jag och lover i soffan och kollar på Sherlock Holmes, fast innan jag försjunker alltför mycket in i filmen så ska jag ge er ett litet inlägg!

Ja idag har jag och Linus haft ett par timmar i stallet tillsammans, jag red och fixade och dona med Teddan och Linus byggde lite på boxarna i stallet, men slår vad om att innom en snar framtid kommer han följa med för att rida;) När vi åkte till stallet så öppnade sig himlen och regnet fullkomligt ööööööste ner (påminnelse till mig själv: KÖP REGNKLÄDER!!!) Ja levde på hoppet om att det skulle bli ett litet uppehåll i vädret så jag hann rida och inte bli dyblöt men sån tur hade jag inte i dag inte... Tog in Teddy så han fick stå inne och torka medans jag fixade i skåpet bland alla mina 1000miljarders prylar.

Tillslut gav vi oss av i regnet, Jag, Carro och Annie. Valde att rida barbacka av ren lathet faktiskt då jag inte palla smörja både sadel och träns efter regnturen:) Ridturen gick bra. Teddan var pigg som vanligt och relativt villig till att jobba på med bakbenen. Koncentrerade mig väldigt mycket på kort galopp vilket gick sådär... Hade inga krav alls i galoppen förutom att hna skulle gå i kort galopp. Sen att han gick som en giraff brydde jag mig inte om utan jag ville bara att han skulle ta mina förhållningar och rulla i ett fint tempo, jag vet att ställningen kommer komma efter ett tag! Men eftersom han inte riktigt har dom musklerna som krävs för detta arbete ännu så gick det som det gick, men någon slags "kort" galopp fick vi väl till.

Dyblöta och frusna kom vi tillbaka till stallet efter ungefär en timmes ridtur i regnet och då var det bara att börja smörja tränset då så att det inte blir hårt och äckligt. Sen fick Teddy gå ut utan täcke då han var dyblöt efter ridturen och det är ju ingen mening att lägga på ett täcke på en dyblöt häst:) Men han såg så nöjd ut där han stod och åt av en buske så det gjorde nog inget tyckte han.

Nu ska ja återgå till filmen! Kram

Kommentarer
Postat av: Tina

Det är lagen om alla djävligheter att det skulle gå så för dig. Men jag hoppas att du inte blev förkyld. Hoppas filmen var bra! Är lite kluven inför den, men smaken är ju som bekant baken, delad... Tänker åka till Borås på torsdag, så det kanske blir lite sms shopping då åxå, tänk efter om du behöver något.

Kram

T

2010-08-03 @ 14:00:20
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0