Äntligen!

Nu var det ett tag men jag har haft fullt upp! Teddy mår prima och blir finare i kroppen för var dag som går! I söndags red jag på ridbanan tillsammans med Angelica och NeeNee. Det gick sådär, måste verkligen tänka på att inte själv bli stark i handen och bara rida framåt! Men jag har inget tålamod och vill att allt ska hända på en gång!

Jag red mycket volter och försökte böja igenom honom men han orkar inte bära upp sig rriktigt ännu i volterna så han flyter gärna in i volten. Galopperade lite grann oxå fast bara i lätt sits så att han skulle gå på framåt och få styrka från bak och inte ha all styrka i sin mun, det var jobbigt sa han;) På slutet var han riktigt trevlig, då slappnade jag också av på ett helt annat sätt och tänkte mycket Ina ridning. Då kunde jag släppa efter och han gick i samma fina form och jag hade ingenting i händerna! Då gjorde jag lite övergångar trav, skritt sen så fick det vara nog, han hade kämpat på fint! Sen skrittade vi av hästarna en bit ner på vägen. Kanon!:)

Och nu ska ni få höra! ALLA! Rita ett kors i taket för Linus har ridit på Teddy nu! Helt otroligt efter mycket tjat från mig så hoppade han upp på hästryggen! Förstår iof att han inte ville börja sin karriär på Prezident...:) Men han och Teddy har funnit varann så nu vågade han! Han skrittade bara dock men på stallfesten blire lite annat;) Då blire hurry scurry så jag häller väl i han ett par öl så ska han nog våga flänga runt;) Fast det vettefan om jag vill ha han i mitt lag.... Jag vill vara i ett toppat lag som vinner;) Hahaha Nerå älskling, klart jag vill ha med dig i mitt lag! :) Men jag säger inget om att Teddy gärna flyger lite i luften när det blir bus;) Haha. Ja men som sagt idag fick Teddy gå en skrittrunda på ca 1 timme, det var skönt tyckte han!

Imorgon ska jag nog köra faktiskt! Ska bara höra med BW om jag får låna travselen och vagnen, sen bär det iväg! Jag gissar på att det kommer vara en väldigt glad Teddy imorgon om jag kör:)


Kommentarer
Postat av: Tina

Hallojsan!

Han kommer att tycka det är superkul att köras!!!!



Visst är det en helt underbar känsla att rida en pålle på närmare 500 kg och inte ha något i händerna, att man kan få dem dit precis vart man vill.... sådan skön känsla... Kämpa på Snuttan, du gör det bra!

Kramar

Tina



PS

Hälsa Linus att jag förstod att det bara var en tidsfråga innan Teddy hade charmat sig in hos honom!! IGEN kan motstå denna charmknutte du har!!!

2010-08-23 @ 23:50:19
URL: http://www.hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0